I väntan på.......

Tulta min sover som en stock än, hundarna har rastat sig på gården, mannen rusar för att hinna med och till allt och själv kämpar man med träningsvärken från i går som gör att man knappt står.

Ja jag vet att jag borde ta det lugnt nu men jag vill och kan forfarnade göra lite och då vill jag göra det. Nu är det bara badrummet kvar så ska nog vilan infinna sig. Det finns alltid något att göra men sånna här extra saker som man har fått på sin lott, menar jag.

Tar en liten lugn dag idag, med lek och stoj med jänta. Herr´n vet jag inte när han kan komma hem men det är väl när det blir dagg eftersom dagens uppgift ligger i att spruta gärden. Hit kommer det och höstsår idag. Allt för ett bättre skörde år än i år.

Om tösa min vill så ska vi nog röja lite i trädgården, göra klart för hösten. Bäst att passa på nu innan bebisen kommer. Då lär jag inte ha tid, och då vill jag inte ha tid till det i allafall.

Inne börjar det kännas riktigt klart nu så lugnet lägger sig ibland, om man inte börjar titta på övervåningen. Tur är att man inte är där så ofta. Men det artar sig där också.

Ja dagen blir nog av i dag med och det kommer säkerligen gå fortare än vad som känns nu. Nu vill kroppen bara vila. Så då gör vi så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0